שני ספריה של תמר עילם גינדין, "המלכה" (אותו כתבה יחד עם מעיין אשכולי) ו"גיבורים, מלכים ודרקונים: מיתולוגיה איראנית לכל גיל" (אותו איירה ענת עילם) הפעימו אותי.
הידע העצום של עילם גינדין והדרך שבה היא מביעה אותו – אם תרצו, שוזרת אותו כבמעשה קסם – בספריה, רצוף בהתפתחות פנימית ובהשתנות אינסופית של תובנות.
הדבר למעשה הזכיר לי משהו מהריתמוס הג'אזי: מעין מניפה רחבה, צבעונית מאין כמוה, אשר מחברת את עולמה הפנימי של הסופרת אלינו, קוראיה.
לסיכום, שני הספרים מלאים ביופי, בסגנון ובתובנות אשר כל הקורא אותם יוכל ללמוד מהם – עד בלי סוף.