וואו.
"שיהיה עם מה לברוח", ספר השירים של נעמה הכט (קתרזיס, 2024), הפעים אותי.
תשכחו ממשוררות המיינסטרים, תשכחו ממשוררות כאילו-וולך, כאילו-משעול, מסובכות-נפש.
למעשה, תשכחו מכל מה שהכרתם לפני נעמה הכט: השירה שלה אותנטית יותר משל כולן גם יחד – בעיקר בעת הזו. השירה שלה היא ישר ללב – ולפנים – ללא ספק אוטוביוגרפית, ברורה, נחרצת, לא מתנצלת בעליל.
השירים "ביטחון", "סבתא מלי" ו"חרדה, אהובתי", הדהימו אותי ביופיים: הן בכנות, הן בהיבטים – המודחקים והגלויים – הן בוויזואליות – ממש כך.
לסיום, מדובר במשוררת גדולה, גדולה מאוד, שלדידי לפניה ואחריה אין כלום.
היא האחת.
היא הנכונה.
היא הטובה מכולן.
כמבקר תרבות התרגשתי לקרוא את הספר הזה והוא נתן לי תקווה לציוויליזציה אמיתית של השירה העברית בת-ימינו.
ואני מדגיש כעת את המילים שלי במרקר צהוב זרחני, למען יראו וייראו.