הירייה הראשונה בדרך למלחמת המס הגדולה
אחרי ארה"ב כל מדינה בעולם תרצה להוריד מסי חברו כדי ליהפך ליותר אטרקטיבית במשיכת החברות הגלובליות

רפורמת המס של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, היתה במרכז האירועים הכלכליים השבוע. טראמפ רוצה להוריד את מס החברות בארה"ב באופן חד ל-20% ולפשט את מערכת המס באמצעות הורדת מספר מדרגות המס מ-7 ל-3 - וביטול כל מיני סוגי פטורים שונים ומשונים, שהשתרשו במערכת המס האמריקאית זה שנים, בגלל לחצים פוליטיים (כמו חוק ההסדרים אצלנו או הפטור ממע"מ באילת). טראמפ הוא היחיד שיכול לעשות דבר כזה, כי הוא לא בא מתוך הפוליטיקה. נקווה שיצליח. זה יהיה מצוין לשוק המניות האמריקאי ולכלכלת ארה"ב בכלל. הקונגרס (עם כל הלוביסטים) לא הולך לעשות לו חיים קלים. טראמפ גם יביא בקרוב שוב את רפורמת הבריאות שלו ולא יוותר עד שיעביר אותה עם שינויים כאלה ואחרים.
אם תוכנית המס של טראמפ תעבור, יכולה להיות לכך השפעה מהותית על הכדאיות של חברות אמריקאיות גלובליות להחזיר כסף הביתה לארה"ב, וכן על נכונותן לייצר ולהרוויח בעתיד בתוך ארה"ב. מצב זה יכול גם ליצור "מלחמת הורדת מס חברות גלובלית", שקצת דומה ל"מלחמת המטבעות", כך שכל מדינה בעולם תרצה להוריד מסי חברות גם כן, כדי ליהפך ליותר אטרקטיבית במשיכת החברות הגלובליות להשקיע ולייצר בה (כך גם אולי ישראל).
הבחירות בגרמניה מאחורינו. כצפוי, מרקל תהיה שוב קנצלרית, כנראה בפעם האחרונה, שכן כוח מפלגתה נחלש. ההתחזקות של הימין הקיצוני בגרמניה כאילו באה לתקשורת כהפתעה גמורה. למה בדיוק ציפו, אם קיבלו מיליוני מהגרים מוסלמים לגרמניה בשנים האחרונות?! כך או כך, ההשלכות על שוק ההון הן מינוריות. גרמניה תמשיך להיות הכלכלה החזקה ביבשת ונותנת הטון בכל התהליכים הקשורים להחלטות הגוש האירופי.
הפד האמריקאי יחל לצמצם את המאזן שלו באטיות רבה, החל מתחילת אוקטובר. הדבר לא השפיע על השווקים משלוש סיבות: ראשית, קצב הצמצום הוא כה אטי עד כדי כך שהפד עדיין קונה אג"חים בשוק נטו, כי הפדיונות של קרן וריבית עדיין גבוהים מקצב הצמצום, שנית, הפד כבר מדברר את המהלך חודשים רבים, כדי לא להפתיע את השוק ולכן המהלך היה צפוי לחלוטין, ושלישית, כל שאר הבנקים המרכזיים בעולם עדיין מרחיבים ובגדול. אבל, צריך לעקוב אחרי הודעות הפד על קצב צמצום המאזן שלו, כי אין זה דבר של מה בכך.
עוד פוסטים מזירת הניתוחים

"מה אתה חושב, שאנחנו מנהלים פה בית אבות?"
פיטורי עובד משום שהגיע לגיל מבוגר הם אפליה אסורה. ואולם, מה קורה אם העובד נשחק במרוצת השנים, ביצועיו נחלשו ויכולת הלמידה שלו הואטה - כיצד ניתן לדרוש מהמעסיק להמשיך ולהעסיקו? על כך יש לפסיקה תשובה משולשת

ממשלת ישראל צריכה למצוא אומץ - ולעמוד מול הוועדים
בעשור האחרון הבינו הוועדים בישראל שאם רק יאיימו בשביתה - הם יוכלו לקבל את כל מבוקשם. התוצאה היא שכדי להזיז כל דבר קטן במדינה, נדרשים ויתורים עצומים לקבוצות הלחץ השמנות ורבות העוצמה ביותר בישראל

מאובמה עד בני גנץ: איך להשתמש ביעילות בטלפרומפטר?
ב-2008 היה הנשיא ברק אובמה הפוליטיקאי הראשון שהשתמש בכל נאומיו בטלפרומפטר שנהפך לאחד מסמלי הנשיאות שלו. רפובליקנים נהגו ללעוג לנאמנותו למכונה הזו וצחקו על אובמה שבלעדיה הוא אבוד, אך כיום כמעט כולם ללא יוצא מן הכלל עברו לטכניקה הזו

המסע אחר קרן הפנסיה המושלמת הגיע לסיומו
לאחר שבתי קיבלה הצעות לקרן פנסיה וקרן השתלמות עבורה מ-2 חברות שונות, הגיע ההצעה מהחברה השלישית. האם ממנה תבוא הגאולה, והסאגה תגיע לסיומה?

המטבע הדיגיטלי שמעניין את הסבתא
כ-11% מהאוכלוסייה בישראל הם בני הגיל השלישי וחלקם באוכלוסייה צפוי לגדול עוד. כולם רוצים שבני הגיל השלישי יזכו לשיבה טובה ויזכו לסיוע בכל עת שידרשו, אלא שבמציאות, הן המערכות הלאומיות והן התא המשפחתי לא מצליחים לספק את הצרכים ■ יפן מצאה פתרון יצירתי לבעיה

תגובות
דלג על התגובותתודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
באפשרותך לקבל התראה בדוא"ל כאשר תגובתך תאושר ותפורסם.
אנא המתינו……
תודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
אירעה שגיאה בעת שליחת התגובה
אנא נסה שנית במועד מאוחר יותר