
כשתשמעו מחמאות מכלכלנים - תתחילו לחשוש
וגם: היוזמה יוצאת הדופן של שלושת הענקים האמריקאים והשערוריה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

וגם: היוזמה יוצאת הדופן של שלושת הענקים האמריקאים והשערוריה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

התחזקות מטבעות שונים בעולם בשילוב ניסיונות של בנזקים מרכזיים לפגוע בדולר הביאו להיחלשותו - לא שזה מפריע לכלכלת ארה"ב. אבל בתנאים האלו של התחזקות היורו והין, יהיה קשה לשווקים באירופה להמשיך לעלות

וגם: למה ההפחדות שסין תמכור את כל האג"ח הממשלתי של ארה"ב שבידיה מגוחכות, ועליית התשואות היא בעצם סימן חיובי

בכל השנים האחרונות הזהירו כלכלנים מפני אינפלציה עקב ההרחבות הכמותיות האדירות של הבנקים המרכזיים, אך נבואתם מעולם לא התממשה. במציאות של חידושים טכנולוגיים ולנוכח מהפכת המידע - קשה מאוד להעלות מחירים

דראגי יכול לקום בוקר בהיר אחד ולא להבין למה הוא ממשיך לקנות אג"ח ממשלתיים וקונצרניים בשוק כמו מפגר

המשקיעים היו עסוקים מדי בהפחדות, אבל רואי השחורות מתעקשים עוד מ-2011 שהעולם הכלכלי עומד לקרוס ומי שנשאר מחוץ לשוק ההון השנה - הפסיד ■ ג'רי קוטישטנו צופה שגם ב-2018 נבואות האימים לא יתממשו

חלק מהכספים שייחסכו בתשלום מס יוזרמו על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים בחזרה אל תוך המשק ויוקדשו לפיתוח, אבל הריבית עלולה לסבך את העניינים

רגע לפני שמתחילה עונת התחזיות, אביא כמה משלי - איך תשפיע רפורמת המס של טראמפ? האם הוא בכלל יישאר נשיא? צפויות העלאות ריבית נוספות? ומה יעלה בגורל הכלכלה המקומית?

טראמפ נתן לנתניהו הזדמנות פז עם הורדת מס החברות - האם נתניהו ינצל אותה?

הפוקוס של השוק, שהיה על הדו"חות המצוינים והצמיחה המהירה ברווחיות חברות הטכנולוגיה, עבר לתמחר את הורדת מסי החברות בארה"ב. למה? פוליטיקה

נראה כי רק עלייה בקצב האינפלציה בעולם תשכנע את נגידי הבנקים המרכזיים להעלות ריביות בקצב מהיר יותר, ובכך תסכן את הסייקל החיובי הנוכחי במניות. ואולם, כרגע אין עדויות משמעותיות להתגברות האינפלציה בעולם

מתי ייגמר הסייקל השורי הזה במניות? ולמה אין אינפלציה אחרי כל כך הרבה שנים של ריביות אפסיות והרחבות כמותיות?

הריבית נמצאת רחוק מאד ממקומה הטבעי, ובינתיים זה נוח לנגידי הבנקים המרכזיים - וגם ולנו במצב הנוכחי

וגם: מה הסיכוי של טראמפ להעביר את רפורמת המס הנרחבת שלו למרות התנגדות מבית ואיך התהפכו היוצרות בין ישראל לבין ערב הסעודית

הבנקים המרכזיים מתמהמהים, האינפלציה לא מתפרצת ורווחי החברות עולים, דבר שמאריך את הסייקל השורי במניות בעולם

אחרי ארה"ב כל מדינה בעולם תרצה להוריד מסי חברו כדי ליהפך ליותר אטרקטיבית במשיכת החברות הגלובליות

לממרות צמיחה גלובלית נאה, הבנקים המרכזיים ממשיכים לעוות את מחירי הנכסים בשווקים, ושחקני שוק ההון מבינים זאת היטב ומנצלים זאת עד תום

חברי הקונגרס יתקשו להתנגד לקיצוץ מסים לחברות וליחידים

הבנקים המרכזיים ימשיכו לספק כסף זול, אירופה צומחת ולא מתפרקת (בינתיים), הכלכלה הסינית לא תסבול כנראה מ"נחיתה קשה", העולם מגביר קצבי צמיחה ורווחי החברות עולים

בעתיד יהיו עוד הזדמנויות קנייה במניות כשנשיא ארה"ב יבהיל את כולם נורא. ובינתיים אצלנו נכנסים לשנה רביעית ברציפות של אינפלציה שלילית