זה נחמד, שמרגע שאת נחשפת לתוכנות הורדה, את נזכרת בכל מיני שירים מהעבר שלך. שלא שמעת המון זמן. ששכחת מקיומם. ששמעת פעם ברדיו. שהיו לך על קסטה. שלא מצאת על דיסק. שלא חיפשת על דיסק.
לפני איזו תקופה – קשה לי קצת לתת הערכת זמן מדויקת – היו לי סוג של חיים. אמנם מהמקום שבו אני נמצאת כרגע, החיים שהיו לי נראים מזויפים ברובם, אבל הם כללו הרבה מאפיינים חיצוניים של נורמליות, והיתה בזה נחמה. ובחיים האלה שהיו לי, היה אחד עם תוכנת הורדה כזו, ואותו אחד די סבל ממני. כל הזמן הייתי מתקשרת ומסמסת ושולחת מיילים עם שמות של שירים שעלו לי בראש פתאום ופחדתי שייעלמו אם לא אעדכן אותו מיד.
מהר מאוד הצטבר אצלו אוסף של שירים לפי בקשתי (בלי ישראלי, אגב. אמנם גם שירים מחו"ל לא חוקי לצרוב, אבל על פי חוקי האתיקה הפרטית שהמצאתי לעצמי, זה בסדר, כי מחו"ל אני לא מרגישה שאני גונבת). היו שם הרבה שירים שקטים ומעט שירים עליזים. אספתי אותם בקבוצות נפרדות, שלא יהיו מעברים חדים מדי בין עצוב לשמח.
בסוף יצאו כמה דיסקים עצובים, וכמה דיסקים מעורבים בגוון מינורי, ודיסק אחד שמח. ממש שמח – עם אייטיז ואלקטרוני, ואפילו שירים מהטלוויזיה.
כאמור, קשה לי לומר מתי זה היה בדיוק. לפעמים נדמה לי שזה קרה מזמן, לפני הרבה שנים, ולפעמים נראה כאילו זה קרה ממש עכשיו.
***
ודווקא כן התקנתי תוכנת הורדה והתחלתי לחפש שירים בעצמי.
מסתבר שהשירים העצובים בדיסקים העצובים שלי לא היו כל כך עצובים. רובם לא היו עצובים ממש אלא שקטים, נוגים. עצב מתפנק כזה, עצב מבחירה.
השירים שאני מחפשת ומוצאת בזמן האחרון הם עצובים יותר. עדיין מיינסטרימיים בדרך כלל, כי אני לא כזו מקצוענית מוזיקה. אבל הם שירים מפחידים עם ריח של מוות, שאין להם ברירה, שאחרי שהם יורדים, אני מצטערת קצת שהורדתי אותם. בשביל מה הייתי צריכה את זה? אבל אני מקשיבה להם כל הזמן. ואני לא צורבת אותם, כי לא כדאי שהם יהיו זמינים לי ברצף. ולא כדאי לי להקשיב להם באוטו גם.
זה לא נעשה במודע – אלו פשוט השירים שעלו בדעתי. רק כשסידרתי אותם ברשימה ראיתי כמה הם קודרים כולם. חשבתי פתאום איזה פלא זה שהצלחתי למצוא עשרים שירים לדיסק שמח, אז. חשבתי פתאום שעכשיו לא הייתי מצליחה. בחיים לא.
למה אני מספרת על זה? כי לפני כמה ימים שמעתי שיר (יחסית) שמח שלא התקשר לשום מאורע משמח בחיי, לא התחבר לדבר קונקרטי. הוא פשוט הזכיר לי. מה הזכיר? לא יודעת איך בדיוק צריך לקרוא לזה. אני אקרא לזה אופטימיות בינתיים.
אמנם בבסיסו מסמל השיר השמח את אותו הדבר שמסמלים השירים העצובים – את חוסר היכולת שלי להבחין במקום שבו מתנהלים החיים האמיתיים, הפשרה הזאת איפשהו במרווח שבין האובדני לאקסטטי. המקום השפוי. אולי. החיים האמיתיים לא דומים לשיר השמח, והשיר השמח לא יעזור לי למצוא את החיים האמיתיים. ובכל זאת. בכל זאת כשביקשתי אותו הרגשתי כאילו משהו השתנה.
מלחיץ. בדרך כלל אני מכבה את המחשב בכל לילה, אבל כבר שלושה ימים לא כיביתי אותו כי אני לא רוצה להפריע להורדה. זה מחשב ישן, אני מפחדת שהוא יקרוס וימות לי פתאום. וכל הזמן בודקת את ההתקדמות. למה נעצר, מתי יחזור, מי לפני בתור.
מאוד חשוב לי, השיר הזה. באופן משונה אני מרגישה גאווה – או אולי תקווה – בעובדה שנזכרתי בו ורציתי אותו וחיפשתי אותו ויהיה לי אותו. כאילו זה גרגר החול הראשון שממנו תקום שוב ממלכת פנטזיה המשופרת.
כרגע הוא 68.4%. וממתין.
אפריל 8, 2007 ב- 12:10 pm |
עד שהשיר יורד, את יכולה לשמוע אותו ביו טיוב.
אגב, איזה שיר זה?
אפריל 8, 2007 ב- 12:14 pm |
באמת, איזה שיר זה?
אפריל 8, 2007 ב- 4:19 pm |
באמת, מה זה משנה איזה שיר זה? מה כבר יקרה אם תדעו?
האם זה יגיד לכם משהו על הכותבת? לא! זה יגיד לכם משהו על עצמכם! כל אחד מייחס משמעויות שונות לשירים – אפילו אם הם אותום שירים.
למה?
כי זה משנה מתי שמעתם את השיר בפעם הראשונה. זה משנה אם הוא ליווה אתכם נונסטופ או לא ואם עברתם איזהשהו תהליך רגשי באותו זמן. זה משנה מתי בפעם הראשונה הבנתם את המשמעות של השיר. זה משנה אם המשמעות היא שונה בשבילה מאשר בשבילכם.
בקיצור – זה לא משנה השיר. משנה התחושה. תתייחסו לרגש ולא למה שיצר אותו.
נאה דורש ונאה מקיים – אני מקווה שתגלי כי היה שווה לחפש את השיר, ושהמשמעות שלו לא השתנתה עבורך. וגם אם כן, אז רק לטובה…
אפריל 8, 2007 ב- 4:30 pm |
תודה, תודה רבה.
מתחזה לאימיול – אתה מוכן להסביר לי למה כבר יומיים השיר לא זז?
האימיול שלי כזה מחורבן.
וביוטיוב הוא מופיע בכל מיני גרסאות כיסוי שמבצעים אנשים אמיתיים, שזה כמובן לא מעניין.
עם כל הרצון הטוב והאופטימיות ורוח החג – נראה לי שהיום יהיה היום שבו אני מכבה את המחשב ומוותרת.
אפריל 8, 2007 ב- 4:37 pm |
בסדר, רוני. נכון. זה הכול אצלנו. מה שחשוב זה הרגש…
ובכל זאת – איזה שיר זה?
כי אולי למישהו שקורא יש אותו ויכול להעביר אותו.
וסתם, סקרנות חולנית.
אפריל 8, 2007 ב- 4:40 pm |
.
..
…
….
…..
……
…….
……..
………
……….
………..
…………
………….
(אנשים,
שם השיר מופיע בפוסט.
תראו לי שאתם מבינים אותי
בחייכם)
אפריל 8, 2007 ב- 4:40 pm |
גם זה כבר קרה לי, ואפילו כמה פעמים.
ניסית את soulseek?
רק מהשם של התוכנה, נראה לי שילך לך יותר טוב איתה (למרות שהיא לא הכי סימפטית לשימוש).
אפריל 8, 2007 ב- 4:44 pm |
שמעתי עליה, אבל לקח לי כמה שבועות להבין איך מפעילים את האימיול, וכמו כן אני בספק אם המחשב שלי יכול להכיל עוד הרבה דברים כבדים.
אולי אני אמחוק את האימיול ואוריד את הסולסיק, ונראה מה יהיה
אפריל 8, 2007 ב- 4:45 pm |
בוב דילן במקרה?
אפריל 8, 2007 ב- 4:46 pm |
במקרה לא.
כמה שירים שמחים יש לבוב דילן?
(אין לי כוחות להתמודד עם הסולסיק היום. אולי ביום אחר)
אפריל 8, 2007 ב- 5:02 pm |
האם השיר הוא פן אחר שלך? 🙂
אפריל 8, 2007 ב- 5:07 pm |
תגיד, אתה לא זה שאמר שלא משנה איזה שיר זה?
(אם אתה רוצה להתעלם מההבדלים בניקוד, אז צדקת)
אפריל 8, 2007 ב- 5:11 pm |
נכון, אבל אני לא מבקש תשובה ישירה – אני עוקב אחרי הרמזים (מה שנקרא משקיע).
סה"כ רוצה לעזור 🙂
אפריל 8, 2007 ב- 5:18 pm |
לא, סבבה לגמרי. השלב הבא – למצוא לי אותו לפני שהמחשב שלי מת.
חג שמח!
אפריל 8, 2007 ב- 5:24 pm |
אם תכתבי את שם השיר והמבצע אני אוריד אותו באימיול שלי (אצלי הוא טס!) ואעביר לך אותו.
לא הבנתי למה את לא מגלה לנו.
אפריל 8, 2007 ב- 5:27 pm |
אבל אמרתי למה –
אמרתי, שאני רוצה שתראו לי שאתם מבינים אותי.
למה אתה מתחזה כל הזמן לדברים? אתה לא רוצה שיתאמצו לגלות מי אתה?
לא, זו לא האנלוגיה הכי מוצלחת בעולם. שכח מזה.
חג שמח!
אפריל 8, 2007 ב- 5:30 pm |
אותך אני מבין, אבל אנגלית לא ממש ובטח לא שירים באנגלית. הייתי מבריזן :).
השיר במקרה קשור לכותרת?
אפריל 8, 2007 ב- 5:33 pm |
במקרה כן.
אבל אנגלית זה חשוב בחיים, במיוחד אם אתה אימיול.
אפריל 8, 2007 ב- 5:45 pm |
רוני, אני מקבל את הנזיפה שלך. והיא באמת אמרה לי המון על הכותבת וכלום עליך, כמו שצריך.
אפריל 8, 2007 ב- 5:46 pm |
אני אימיול הישראלי.
זה השיר?
No Myth
written by: Michael Penn
So, she says its time she goes
but wanted to be sure I know
she hopes we can be friends
I think yeah, I guess we can say I
but didn't think to ask her why
she blocked her eyes and drew the curtains
with knots I've got yet to untie
what if I were Romeo in black jeans
what if I was Heathcliff, its no myth
maybe she's just looking for
someone to dance with
See, it was just too soon to tell
and looking for some parallel
can be an endless game
We said goodbye before hello
my secrets she will never know
and if I dig a hole to China
I'll catch the first junk to Soho
what if I were Romeo in black jeans
what if I was Heathcliff, it's no myth
maybe she's just looking for
someone to dance with
Sometime from now you'll bow to pressure
some things in life you cannot measure by degrees
I'm between the poles and the equator
don't send no private investigator to find me please
'less he speaks Chinese
and can dance like Astaire overseas
what if I were Romeo in black jeans
what if I was Heathcliff, it's no myth
maybe she's just looking for
someone to dance with
אפריל 8, 2007 ב- 5:48 pm |
לא: מה? 🙂
מתחזה: כן.
אפריל 8, 2007 ב- 6:28 pm |
מצטער אבל זה לא יורד מהר כמו שציפיתי ואני צריך להתחיל להתכונן לחג. חג שמייח!
אפריל 8, 2007 ב- 7:58 pm |
בבקשה,
http://snipurl.com/1fpae
ראי זאת כמתנת חג.
(אגב, לדעתי, באתר הזה את יכולה לשמוע מיד כל שיר לועזי שאת רוצה).
אפריל 8, 2007 ב- 8:08 pm |
:))
היי ג'וני דו
תודה.
רבה.
חג שמח!
אפריל 10, 2007 ב- 5:23 pm |
לא הכרתי את השיר.
הוא לא רע.
הוא לא הכי שמח וקופצני בעולם.
אייטיז כזה.
תתחדשי.
אפריל 10, 2007 ב- 5:28 pm |
תודה (אייטיז זה שמח מבחינתי)
(אם כי השיר לא ירד, יש לי גישה אליו רק ברדיובלוג. לא נורא)
(אף אחד לא הולך יותר עם ג'ינס שחור, אה?)
אפריל 10, 2007 ב- 5:45 pm |
וטוב שכך… אם את רוצה יש לי זוג מתחילת הניינטיז… אבל הוא מכוער. לא כמו הג'ינס הלבן שיש לי מהיסודי… בקיצור, אם את מחפשת בגדים מכוערים, דברי איתי.
אפריל 10, 2007 ב- 5:50 pm |
😀
הו, זה יהיה נהדר. אני אוכל להיות הרומיאו של עצמי.
דווקא חשבתי שהג'ינס הלבן עושה קאמבק
אפריל 10, 2007 ב- 6:30 pm |
אלוהים, אני מקווה שלא…
אפריל 10, 2007 ב- 6:33 pm |
אפריל 10, 2007 ב- 6:46 pm |
בואי נגיד שלא על זה אני חושבת כשאני מדברת על ג'ינס לבן…
חיפשתי וחיפשתי, והכי קרוב למכוער שאני לבשתי זה זה:
http://www.harriswestern.com/Cowgirls.htm
גידיאפ.
אפריל 10, 2007 ב- 6:57 pm |
😀
כן, טוב, כמו כולנו.
הולך טוב עם חולצה של …
אפריל 13, 2007 ב- 1:21 pm |
ע/אידית – צרי איתי קשר בבקשה…
נראה לי שישתלם לך. זה בקשר לפוסט הזה. 😉