גוף, לב ומחשבות במטעי הזיתים

עדי כותבת על שני ימי מסיק בדיר איסתיא.
להצטרפות לימי המסיק הקרובים בדיר איסתיא ובולאג'ה הירשמו בטופס למתעניינים ונשלח לכם מידע לגבי התאריכים הקרובים.

—-

שאלתי – "אז מה אתה אומר על המוות של סינוואר?"
ענה – "מה אכפת לי. אני רק רוצה להביא אוכל הביתה. שנה לא הכנסתי שקל" המשך קריאת הפוסט "גוף, לב ומחשבות במטעי הזיתים"

הזמנה לימי מסיק בדיר איסתיא ואל-ולאג'ה

IMG-20240922-WA0066

עונת המסיק בפתח ואנחנו מצפים לה באופן מיוחד.
הנה כמה מלים של אביב והזמנה חמה להצטרף אלינו ואל השותפים מולאג'ה ודיר איסתיא.

אני לא זוכר ציפיה כזו למסיק משנים קודמות. המסיק הוא תמיד נקודת ציון בפעילות שלנו והזדמנות להעמיק את הקשרים עם משפחות מולאג'ה ומדיר איסתיא אשר ממשיכות את המורשת החקלאית והתרבותית במטעי הזיתים שלהן. אבל אחרי שנים רבות של עשיה המסיק הוא  גם חלק מהשגרה, רגיל כזה.
הפעם, על רקע השנה הנוראית – שנה שבקרוב תכלה אבל קללותיה רחוקות מסיום – ההרגשה היא מאד אחרת.

ההרגשה היא אחרת אבל מה היא בדיוק? אני שמח לקראת המסיק אבל ההרגשה היא לא רק שמחה. בחיפזון הכתיבה כמעט הקלדתי התרגשות אבל זו גם לא המילה הנכונה. עצרתי לכמה רגעים כדי להיות עם הגוף ולתת לשם של ההרגשה להופיע. הופתעתי שלקח לזה זמן. השנה יותר מתמיד אני מרגיש עד כמה הפעילות הזו יקרת ערך. הקבוצה הישראלית, הקשר עם חברים מהכפר, האפשרות לפעול, הזכות לפעול ביחד – כל אלו הופכים את הפעילות לאחד הדברים המשמעותיים, החשובים ומרחיבי הלב שאנחנו זוכים לקחת בהם חלק.
זה לא מובן מאליו להרגיש שאתה לוקח חלק במשהו יקר ערך ואני אסיר תודה על כך. מאחר שההרגשה – בוודאי בימים אלו – יכלה להיות אחרת אני שואל את עצמי מה הם התנאים שמביאים לכך שדווקא זה מה שמתעורר וממלא את החוויה שלי. אני חושב על מה שיצרנו ביחד לאורך שנים של פעילות ועל התרגול שמאפשר לטפח גישה בסיסית של לתת לתודעה להיספג במה שמיטיב.

זכיתי, זכינו. מי יתן וכך נמשיך.

—————

כמו שאביב כתב המסיק הוא באמת הזדמנות יקרת ערך.
בשנה שעברה עונת המסיק התקיימה בצילם של הטבח של החמאס ובעקבותיו המלחמה שפרצו ממש עם תחילתה. יצאנו אז לימי המסיק עם הרבה חשש ונתקלנו ברמות של הצקות ואלימות שלא פגשנו בשנים קודמות. ולצד זאת, היינו יותר אנשים מבדרך כלל והרגשנו עד כמה השותפות עם אנשי דיר איסתיא חזקה (בולאג'ה, המלחמה שיבשה את המסיק וכמעט לא הגענו לשם בעונה שעברה). לאורך השנה שחלפה שתי התופעות המשיכו – רמות גבוהות של אלימות, מצוקה וכאב  ולצידן פעילות אינטנסיבית, שותפות עמוקה ויחסי קירבה שנחוצים יותר מתמיד.

אנחנו לוקחים בחשבון שגם השנה עלולות להיות הפרעות למסיק. לנו חשוב להיות גם באזורים שבהם הסיכון לאלימות גבוה יותר וגם להמשיך במסיקים באזורים הבטוחים יותר שם יותר פשוט לפעול ביחד. בהתאם לכך תכננו ביחד עם השותפים בדיר איסתיא ובולאג'ה את פעילות המסיק וזה יאפשר למשתתפים ולמשתתפות לבחור האם לצאת למסיק באזור שקט יחסית או היכן שנוכחות שלנו יכולה לסייע במקרה של התנכלות. כמו בכל שנה המסיק בולאג'ה מאחר להתחיל (לקראת נובמבר) כך שבשבועות הראשונים נהיה בדיר איסתיא.

ניפגש בשעה 7:00 (למסיקים בדיר איסתיא ניפגש בראש העין, למסיקים בולאג'ה ניפגש בירושלים) – נסייע בטרמפים למי שצריך.
לפני שנצא לדרך ניקח זמן לבניית התכוונות ולהסברים לגבי התנהלות שתאפשר לנו לשמור על הגוף ועל הלב שלנו במידה ויהיו הפרעות למסיק.
נהיה בחזרה בנקודה ממנה יצאנו בשעה 16:30.

זה ככל הנראה הפוסט היחיד שנפרסם בהזמנה למסיק. כדי לקבל מידע על התאריכים בהם יתקיימו ימי מסיק ולהירשם אליהם נא למלא את טופס ההרשמה הזה.
בכל שאלה אפשר לכתוב אלינו.

הירשמו ובוא – אנחנו מחכים לכם.

אסופה של קולות דהרמיים מקומיים על המלחמה

אנחנו שמחים מאד לפרסם את האסופה הזו שיזמו וערכו אביב טטרסקי (מהקבוצה שלנו) וקרן שפי.
באסופה תמצאו הקדמה של קרן ואביב וטקסטים של עשרים ושלושה כותבים וכותבות (חלקם, אבל ממש לא רובם, משתתפים בפעילויות שלנו) שמתבוננים מזוויות שונות על המלחמה, על החברה הישראלית ועל עצמם במשבר האלים שאנו חיים בתוכו.במידה רבה ההתבוננות הזו מונחית ומבוססת  בדהרמה.
העיצוב היפה הוא מעשה ידיו של אבי גזית.

לנוחות הקריאה אפשר להוריד את הקובץ למחשב. אפשר גם להזמין עותק מודפס דרך הקישור שבעמוד מספר שלוש של הקובץ. באותו עמוד יש גם קישור שדרכו אפשר לתרום דאנה אשר תסייע לכסות את עלויות ההדפסה.

בתקווה שהמלים יגעו בלב, יעוררו מחשבה, יהיו מקור של תמיכה ויחזקו את כולנו בפעולה למען טובתם של כל מי שחיים בין הירדן לים.

והערה: כנראה שהקובץ אינו מוצג בצורה ברורה בסמארטפונים. אם אינכם רואים אותו ממש כאן למטה,אפשר להוריד דרך הקישור הזה

מיינדפולנס באקטיביזם חברתי – הזמנה לוובינאר במסגרת כנס "מיינדפולנס בעולם משתנה"

451219556_892879762867351_2629198022937432742_n

מיינדפולנס באקטיביזם חברתי
יום ראשון ה-4 באוגוסט 19:30 – 21:00 בזום
הרשמה דרך הקישור הזה

במסגרת ה-HUB הישראלי של הכנס "מיינדפולנס בעולם משתנה" נקיים פאנל על החיבור בין מיינדפולנס ואקטיביזם. במסגרת ה-HUB יתקיימו הרצאות ואפשרויות תרגול נוספות.

מיינדפולנס עוצב מתוך התייחסות למימדים האישיים והבינאישיים של הקיום האנושי, הוא מכוון לפתח שלווה ויציבות על בסיס טיפוח מודעות פנימה. אקטיביזם מתמודד עם היבטים חברתיים ופוליטיים ולא פעם כרוך בכניסה למרחבים לא הרמוניים ומאבק מול כוחות מנוגדים. לכאורה, אלו שני עולמות נפרדים. אולם הקיום שלנו הוא אחד. האקטיביסטית מביאה את עצמה, את האור והשברים של הלב שלה, אל העשייה שלה. הלחצים כמו גם הטוב שהמערכות החברתיות-פוליטיות שלנו מייצרות משפיעות על חיי היומיום והרווחה או המתח הנפשי של כל אדם ואישה. פעולה בעולם היא שדה עשיר של גילוי עצמי.

במיוחד בתקופה משברית זו ברור שהחברה בארץ ובעולם זקוקה לשינויים שהם גם רוחניים-תפיסתיים וגם חברתיים-פוליטיים. חיבורים בין מיינדפולנס ואקטיביזם יכולים להצביע על הכיוונים הם זה יכול לקרות.

בפאנל יספרו מונא שאהין, אביב טטרסקי ומור גלבוע- שלושה דוברים שהאקטיביזם והתרגול הם חלק מרכזי מהחיים שלהם, על האופן שבו הם מחברים את שתי הדיסציפלינות הללו וכיצד מיינדפולנס ופעולה בעולם יכולים להזין  אלו את אלו.

דוברים/ות וכותרות שיחה

  • לשמור על קשיבות וללכת בדרך הלב בזמן מאבק פוליטי וחברתי / מונא שאהין (מנחת מיינדפולנס בחברה הפלסטינית בארץ, אקטיביסטית  סביבתית, מהמייסדים של "אקלים אחד" ומרחב "אחנא הון")
  • להרחיב את התרגול מתוך מאבקים חברתיים / אביב טטרסקי (מנחה בעמותת תובנה, ממייסדי קבוצת דהרמה מעורבת חברתית, חוקר בעמותת עיר עמים)
  • בין הצורך לבחור צד – לצורך להיות אחד עם העולם / מור גלבוע (אקטיביסט סביבתי מזה כ 15 שנה.  מנכ"ל עמותת צלול, ממיסדי ומובילי תנועת אקלים אחד וממובילי יוזמת "אקטיב לב")

הפאנל יתקיים בזום ביום ראשון ה-4 באוגוסט בשעות 19:30 עד 21:00.
הרשמה דרך הקישור הזה.
לצפיה בתוכנית המלאה של ה-HUB הישראלי והכנס באנגליה ראו באתר של מודעות קשובה