ההורים של אימי הצליחו לברוח עם עוד כמה מהמשפחה אבל רובם לא עזבו ונרצחו. האמת אימי אף פעם לא דברה על השואה וגם אחותה לא. את הורי אימי לא הכרתי הם נפטרו כשהייתי בן שנתיים. אבל אני זוכר מאימי דבר אחד שקשור לשואה החוסר סבלנות שלה לאבלות ביום השואה. היא לא סבלה את האבלות. היית חילונית
-
-
-
אבא שלי חווה את ה"פרהוד" בעיראק לנגד עיניו עם הזוועות שקרו שם בילדותו, מזל שסבא שלי היה איש עסק ממולח וחכם. ברגע ששמע שהנאצים ממש מתכוונים להיכנס לשם, עזב הכל אמר לארוז מזוודות ולברוח משם, לקחו מעט מאוד והשאירו את כל העושר שם. את תעודות הזהות טמן בבור עפר שלא ידעו שהם יהודים, /2
-
היחיד שהחזיק בתעודה אבא שלי, חפר ולקח זאת משם. עלו לארץ עם המון קשיים בדרך. מסע לא קל לעלות לכאן, כשהגיעו הממשלה הערימה עליהם יותר קשיים וזרקו אותם באמצע המדבר שיסתדרו לבד כל שנה החוויה היה מטלטלת את הוריי מהחרדה על מה שאירע, אך מעולם אבי לא הסתיר וסיפר שנים רבות ולמדנו ממנו הכל.
-
איזה עולם זה היה. לא להאמין. מה אנחנו עוברים כאן לעומת מה שהם עברו בדור ההוא.
-
אז תחשוב מה בני ישראל עברו מאות שנים בגלות מצרים. אנו זוכרים רק את מה שהעין רואה ולא יותר. אבל בגלות מצרים הם סבלו ונרצחו ועונו לא פחות.
-
יהודים עונו לאורך כל הדורות. מה עברו אלו שנשבו ונלקחו לרומא כשהם נושאים על גבם את מנורת בית המקדש? יהודי הפרעות בכל רחבי אירופה, אסיה וצפון אפריקה. עינויי האינקוויזיציה בגירוש ספרד. לבני ישראל במצרים שעונו כ-400 שנה בעבודות פרך ונוגשים שרדו בהם ורצחו בהם היה את ארץ גושן >
-
להתגורר בה. במחנות המוות הם שוכנו בדרגשים מאות אנשים בתנאי רעב וחולי. ללא ביגוד או הנעלה.
-
רק מלחשוב על זה נהיה לי רע.
סיום השיחה
שיחה חדשה -
-
-
הי, לא ראיתי לפני הציוץ שלי (קלעתי לצייתנים גדולים...)
-
הכל בסדר. הרבה שיתפו את המודעה/מאמר הזה. ריטוותי גם את שלך.
סיום השיחה
שיחה חדשה -
-
-
והכי מזעזע הקונוטציה של התאריך- ט' באב לשנת (התרצ"ח)
-
ללא כל ספק. מקור הפורענות החל אז בשנת 38״. כנראה שאין כאן סתם סימבוליות מקרית.
-
ממש כך
סיום השיחה
שיחה חדשה -
-
-
מי האמין לו
-
אולי האמינו אבל לא עשו את שצריך בזמן.
-
הם כל כך לא האמינו שזה מה שיקרה
-
הלכו כצאן לטבח.
סיום השיחה
שיחה חדשה -
-
-
ב-28 באוקטובר 1938 החל מאסר של כ-17,000 יהודים לגבול גרמניה-פולין.שלטונות פולין סירבו לקבלם, והם רוכזו בתנאים קשים השלטונות הנאצים הבינו שמטרתם, פינוי הרייך מיהודים, לא תושג באמצעים חוקיים בלבד. הם אירגנו את "ליל הבדולח" (Die Kristalnacht), אשר נערך בליל 9–10 בנובמבר 1938.

- סיום השיחה
שיחה חדשה -
-
-
כל הגוף חידודין.... לחשוב ולדמיין שהיה נמנע....
תודה. טוויטר ישתמש בזאת כדי לשפר את ציר הזמן שלך. ביטולביטול
-
מסתבר כי הטעינה לוקחת זמן־מה.
ייתכן שיש עומס או תקלה זמנית בטוויטר. נסה שוב או בקר בדף המצב של טוויטר לקבלת מידע נוסף.