|
Amir foster
@
FosterAmir
|
|
מנהל אסטרטגיה ומחקר באיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל
|
|
|
515
ட்விட்கள்
|
1,082
நீங்கள் பின்தொடர்வோர்
|
733
பின்தொடர்பவர்கள்
|
| ட்விட்கள் |
|
Amir foster
@FosterAmir
|
6 மணிநேரம் |
|
הוא הפיק מ 2004 וב 2009 הוא כבר היה לקראת מיצוי....
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
6 மணிநேரம் |
|
תוסיף אז תחילת ינואר... ההודעה היתה לדעתי ב 18 בינואר
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
7 மணிநேரம் |
|
בהתחלה, לא בסוף...
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
8 மணிநேரம் |
|
ינואר 2009 עתודות הגז הטבעי של ישראל - 10 BCM
ינואר 2019 עתודות הגז הטבעי של ישראל - 1000 BCM (פי 100)
#לא_התאפקתי pic.twitter.com/H2YerqWc5l
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 15 |
|
2019: היחסים עם מצרים טובים מאי-פעם; שר ישראלי במצרים לראשונה מאז האביב הערבי; שת"פ אנרגטי של כל מדינות האזור מתחיל כשבמרכזו ישראל ומצרים.
אבל עזבו, תמונה טובה יותר מאלף מילים, לא? pic.twitter.com/ufJqnSDkjk
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 15 |
|
2016-2018: לוויתן מפותח; כריש-תנין לקראת תחילת פיתוח; נחתם חוזה יצוא לירדן; נחתם חוזה יצוא למצרים.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 15 |
|
כרוניקה של פופוליזם לעומת המציאות:
2015: מתנגדי הגז - ״לא צריך את לוויתן״; ״מתווה הגז ישאיר את הגז באדמה״; ״הפעלת סעיף 52 שקרית ולא תקדם את ביטחון המדינה״
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
שיטות אחרות של מיסוי ושיטות אחרות של הסכמים. כאן זיהכיון, שם production sharing agreement שלא מקובל כיום במדינות מערביות. לא עברתי על כל המאמר, אבל שים לב שמציינים שם שהם לא יודעים בדיוק מה כולל ההסכם בין מצרים ל- ENI. כאן הכל גלוי.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
יש כאן גז לעשרות שנים שימוש מקומי.
ואתה לא "נשדד" ולא הולכים להרעיל לך את המים. אבל נראה לי שבדיון הזה היינו כבר כמה פעמים, ואין לנו מה לחדש בו.
הנה אני כותב על משהו אחר, אז אל תגרור אותי שוב לשם (: יהיו לנו נראה לי עוד מספיק הזדמנויות..
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
יש להם מספר מאגרים במצרים - חלקם ישנים. המחיר של 4-5.88 הוא עבור פיתוחים חדשים (כמו זור). המלצות שישנסקי פועלות כמו שעון. המטרה שלהן לקטום תשואה. והמיסוי יתחיל סביב תחילת 2020. תסתכל על מסקנות הוועדה. אין כאן הפתעות.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
ועוד דבר. במקום לכתוב כל הזמן ממקום ה"אנטי" שים לב שאני מדבר על קידוחים חדשים. אם היה פה כזה גן עדן ליזמי גז - היית רואה פה תור של מפעילים ויזמים. ולצערי אין תור כזה. חלק מהפעילות שלי היא לנסות לייצר תור כזה. אתה מוזמן להצטרף למאמץ.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
מערכת המס סה"כ דומה - שישנסקי הוא רק חלק מהמס...
המחירים עבור זור הם 4-5.88 ל- MMBTU. המחירים שהבאת כוללים גם מחירים ישנים ונמוכים יותר (לפני שהעלו אותם במצרים).
הם הולכים למכור 27 BCM בשנה בלי סיכוני ביקוש.
התנאים של תמר ולוויתן בהחלט לא עדיפים על התנאים של זור.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
התנאים במצרים לא הרבה יותר גרועים.
מצרים כרגע היא כמו בור ללא תחתית מבחינת הביקוש. אם תמצא 100 BCM של גז, אין בעיה למי לספק אותו. המצב אצלנו הוא לא כזה. ומאגר בינוני עם המגבלות הנוכחיות עשוי לא להיות כלכלי לפיתוח. שוק אזורי יש, הגבלה מקומית מעלה משמעותית את הסיכון היזמי.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
שישנסקי בהחלט הרחיק, אבל שישנסקי לבדו לא היה עוצר את קידוחי החיפוש. לאחר שהוסיפו על שישנסקי את הגבלות היצוא - חברות חדשות הבינו שבמידה והן מגלות מאגר קטן , אז יכול להיות שהגבלות יצוא וחובת חיבור לחוף (בעבור משק קטן, בעל מספר מאגרים שמחוייבים אליו) עשויות להפוך את הפיתוח ללא כלכלי
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
זו בדיוק הנקודה. מפעילים רציניים שיהיו מוכנים להיכנס עם החזקות משמעותיות ברישיונות, מאוד קשה להביא לישראל. לכן פונקציית המטרה צריכה להיות כזאת שההחלטות שמתקבלות יתמכו כמה שיותר בהבאת אותם מפעילים. ולדעתי כרגע זה שיפור מסויים, אבל צריך יותר מזה.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
מניח שביטול חיבור חובת חיבור לחוף בזמנו + הורדת הגבלות ייצוא היו מאפשרים להם סיכויי טוב להתקדמות....
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
אתה מתכוון דלית?
בכל מקרה, רוצה לומר שהיו צריכים לבחור בצעדים נחושים יותר שייקלו על הבאת מפעילים חדשים. אתה לא מסכים?
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
אז למה לדעתך רכשו ב- 25 מיליון דולר מ- ATP?
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
ישראמקו מודיעין לא היו יכולות לקדוח, הן היו צריכות מפעיל (אופרייטור). מזכיר שב- 2013 ישראמקו רכשה את זכויות ATP ברישיונות - היתה מוכנות לשים כסף, אבל אף מפעיל בינלאומי לא בא למרות ניסיונות רבים למצוא כזה. סאגת המתווה עיכבה עת פתיחת נתיב היצוא למצרים ואת הפיתוח התשתיתי האזורי.
|
||
|
|
||
|
Amir foster
@FosterAmir
|
ஜன. 9 |
|
תעשיית הגז היא כל כך מורכבת. היא מקור לחיסכון כלכלי, לכסף ציבורי, ליחסים בינלאומיים, מקור לגאווה לכולנו.
|
||
|
|
||