חברות וחברים אני פותחת בחדשות טובות,
בצעד היסטורי מפלגת "אגודת ישראל" הודיעה אתמול לבג"ץ כי תסיר את המילה "איש" מתקנון המפלגה - מילה שגרמה לאפליה קשה ואסרה באופן מוצהר על נשים לרוץ ולהיבחר לשורות המפלגה. המפלגה אולצה לתקן את התקנון על ידי בג"ץ, במסגרת העתירה שהוגשה נגד רשם המפלגות ו"אגודת ישראל" ע"י עו"ד תמי בן-פורת, אליה הצטרפו עשרה ארגוני נשים שיוצגו על ידינו-עמותת איתך-מעכי, ולצד מרכז קונקורד -שהצטרפו כ"ידיד" בית משפט.
בדיון שהתקיים לפני חודש בבג"ץ בהרכב מורחב, ניתן למפלגה פתח אחרון להודיע על ביטול הסעיף המפלה. כבוד השופט פוגלמן אמר בדיון כי "כנסת אינה בית כנסת" - ובכך אימץ את עיקרי הטיעון שכתבו פרופ' נטע זיו מאוניברסיטת תל אביב ממייסדות עמותת איתך-מעכי וחברה במועצה הציבורית של העמותה, ועו"ד נטע לוי מעמותת איתך-מעכי. במהלך הדיון פרופ' זיו הצביעה על כל הנשים החרדיות האמיצות מעמותת "נבחרות" שישבו באולם ואמרה "אפילו אישה אחת מספיקה בשביל לחולל את השינוי ההיסטורי הדרוש כאן". ובסופו של דבר אנו מאמינות שהשינוי יתחולל.
אך המלאכה טרם הושלמה! לצד שינוי התקנון, מהודעת המפלגה לבג"ץ ברור כי המפלגה לא רואה בשינוי התקנון שינוי מציאות. לכן, על אף שהודעת אגודת ישראל לשינוי התקנון מהווה צעד נוסף לסלול את הדרך, נמשיך לוודא במסגרת הדיון בבג"ץ כי אכן התקנון יתוקן ותוסר לגמרי האפליה הברורה. במישור הציבורי נמשיך לפעול ללא ליאות עם השותפות שלנו עד אשר גם לנשים חרדיות תהיה נציגות בכל מפלגה שהן ירצו. לינק לכתבות בנושא.
שתהיה שנה טובה, שנת צדק ושלום!
עו"ד ענת טהון אשכנזי,
מנכל"ית עמותת איתך מעכי משפטניות למען צדק חברתי
|
|