סיומה של שנת 2018 עומדת בצילו הכבד של מספר שיא מזעזע של 26 נשים שנרצחו השנה. רק בשל היותן נשים!
לצד התמונה הקשה, השנה מסמנת עבורנו גם תקווה, אותה אנו מובילות יחד עם שותפות רבות מקרב ארגוני הנשים והפעילות החברתיות. שנה בה זעקנו: די!!
בהשראת זעקה זאת, בשבועות האחרונים ניתן להבחין בניצוץ של שינוי. לפני שבוע עבר תיקון לחוק העונשין שקידמנו,
במסגרתו הוכרה לראשונה הקטגוריה הייחודית של רצח נשים ע"י בני זוגן ובהתאם הוחמר העונש בגין רצח זה. בכך מועבר מסר חברתי בדבר חומרת התופעה. כמובן שענישה אינה מספיקה ויש להרחיב את המענים והמשאבים להתמודדות עם האלימות. לקידום החקיקה היו שותפות ח"כ פמינסטיות רבות, הוכחה נוספת לחשיבות נוכחותן של פמיניסטיות/ים בכנסת. בחודשים הקרובים נפעל לכך שיותר מפלגות ומועמדות/ים יישאו את הדגל הפמיניסטי בבחירות אפריל 2019!
סיבה נוספת לתקווה, אנו מוצאות במנהיגות העירונית החדשה שנבחרה ורואות כיצד בערים בהן הוטמעה התכנית שלנו "עיר לכולן", החלו לפעול ביתר שאת לקידום שוויון מגדרי בעיר. היה זה אך טבעי כי ראש עיריית טייבה בה הטמענו את המודל, היה הראשון להכריז על הצטרפות טייבה לשביתת הנשים. אנו מאמינות כי עבודתנו המעמיקה לשוויון מגדרי בערים, תוביל לשינויים מרחיקי לכת בשנים הקרובות.
לסיכום השנה, בחרנו מספר תמונות מרגעים משמעותיים של העמותה בשנה החולפת.
מצפות לשנה טובה ולהמשך עשייה משמעותית יחדיו!
עו"ד ענת טהון אשכנזי,
מנכל"ית עמותת איתך-מעכי משפטניות למען צדק חברתי