|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@
AvishayBSG
|
|
PhD candidate @ Harvard Department of Government | political theory | very much into ME and Israeli politics | Research fellow @moladCRID and @keren_berlk
|
|
|
8,439
推文
|
1,037
正在跟隨
|
1,424
跟隨者
|
| 推文 |
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
2 小時 |
|
הצלחה מסחררת למהלכי נתניהו להרחיק את איראן מגרעין צבאי ללא עימות ישיר.
את כל מה שעושים בסוריה, אפשר היה לעשות גם בתוך הסכם הגרעין, וממשל טראמפ יכול היה להטיל סנקציות על המעורבות האזורית והטקק גם בלי לתת לאיראן לגיטימציה לחזור לצבירת חומר מועשר.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
3 小時 |
|
Certainly. You should also deduct the bandaid.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
5 小時 |
|
זה כאילו ברק מיישם את העקרונות של הקמת מפלגת מרכז רק בשמאל, וזה די מעניין לראות את הניסוי הזה קורה.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
22 小時 |
|
גבולות ההגיון
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
7月1日 |
|
חיים צודק. כבר שנים אתם יכולים למצוא כותרות על חלון היסטורי והתקרבות לציר המתון בגלל החשש מאיראן. ואם כהן צודק ובאמת מדובר בחלון יוצא דופן בחשיבותו, להחמיץ אותו כי צריך גם לתת לפלסטינים משהו, זה קוצר ראייה מנהיגותי בל יסולח. twitter.com/chaimlevinson/…
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
7月1日 |
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月30日 |
|
אני מעריך מאד את המחמאה, אבל לא ברור לי שהדלתא בניהול בנקים היא זהה לדלתא שבגיוס חוקרים באמת מבריקים (שעם כל ההערכה למחמאה, אני לא משוכנע שאני נמנה עליהם). וביחס לשלב של משרה אקדמית, עם כל התואר שיהיה לי מהרווארד אני בדרך ארצה. קרא לזה ציונות, תרבות, או משפחה, אבל אני בדרך חזרה.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月30日 |
|
מכיוון שאין לי ספק שמישהו יסכים לקבל את העבודה בשכר המוצע עכשיו, אני סקרן לראות האם ביצועי הבנקים יפגעו. זה שהם מתפטרים בינתיים לא מוכיח כלום.
|
||
|
|
||
| Avishay Ben Sasson-Gordis 已轉推 | ||
|
שלי יחימוביץ
@Syechimovich
|
6月30日 |
|
פשש כזה ותק וכזאת בורות @netanyahu? לקחת הלוואה בבנק, לשלם ריבית ולקבל החלטות בעניין הבנקים: לא ניגוד עניינים. כמו להיות אבא לחייל ולקבל החלטות בטחוניות. כן ניגוד עניינים, כן מתנה אסורה: בוחטות של כסף מטייקונים (ואולי גם שוחד, מרמה, הפרת אמונים). haaretz.co.il/news/law/.prem…
|
||
|
|
||
| Avishay Ben Sasson-Gordis 已轉推 | ||
|
הקוטר
@prokooter
|
6月30日 |
|
כמו כן, לקיחת הלוואה מבנק תיצור מראית עין של צורך להחזיר את ההלוואה pic.twitter.com/xKUNAhluSU
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月30日 |
|
איך אפשר לעשות לדבר כזה לייק?!
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
ואז בסוף אתה מוצא את עצמך נזכר באיחור של כמה שנים שבעצם מרחב הדיג בעזה לא כל כך חשוב לך. חבל שנזכרת בזה היום ולא כשאמרו לך לפני כמה שנים להציע את זה בלי ניחוח ההשפלה העדין אבל יותר טוב זה מאשר עוד סיבוב של אלימות.
ומה לגבי יצהר? יצהר בכלל מסיפור אחר.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
אבל כשהיריב או האויב נעשים חלק מהותי מהסטטוס-קוו, נניח כמו חמאס בעזה, או שהמחיר של השגת כניעה ללא תנאים הוא התרחקות גדולה מדי מהסטטוס-קוו, תנאי הניצחון הם הפסד גרוע מכל תמונה מביכה בתקשורת. אסור פתאום לנצח.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
כשאתה במלחמות תעזוב אותי באמש'ך, קורה משהו מעניין. אתה לא יכול לוותר על שום דבר בלי שהפסדת או לאבד משהו בלי להיות מובס, כי עצם המלחמה היא כבר הפסד. מצד שני, ניצחון צריך להיות השמדה מוחלטת של היריב או כניעה שלו ללא תנאים.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
בגדול, אפשר לחשוב עלינו כאלה שיש להם ושמרוצים מהמצב ועליהם כאלה שאין להם ושהם לא. את המלחמות האחרונות שלנו איתם אפשר לתאר כמו השלט הדמיוני על הגבול. אלה מלחמות תעזבו אותי באמאש'כם. אפשר אולי לטעון היסטורית שלמעט קדש, לבנון הראשונה, ואולי חומת מגן, אלה היו כל מלחמות ישראל.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
מבחינתנו סבבה, מבחינתם פחות. חמאס היא ממשלה שמוכשלת מבחוץ מהיום שנוסדה ומפחדת ממחיקה. אסד רוצה את הגולן. חזבאללה רוצה שנלך לאלף אלפי עזאזל אפילו שעזבנו כבר את לבנון. איראן רוצה לוודא שהיא יכולה לשגע אותנו ולא רק בגלל שאנחנו מסכלים לה את תוכנית הגרעין כל הזמן.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
התיאור הזה מוגזם אבל יש משהו בטענה שיצהר ודומותיה הן המקום היחיד שבו אנחנו עוד בסכסוך עם מישהו מיוזמתנו. שאר פעילות החוץ השכונתית שלנו נועדה להוריד אויבים מהגב שלנו עכשיו או לוודא שנפגוש אותם חלשים יותר אם הם יחליטו בכל זאת לריב. הם יחליטו לריב, כי מבחינתנו העניינים בגדול סבבה.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
לישראל 2019 אין הרבה דרישות מהשכנות שלה חוץ משיעזבו אותנו במנוחה לשתות את הנספרסו שמזמן נמצא בכל בית של מעמד הביניים הישראלי ולא רק ברחובות תל אביב. לרוב הישראלים אין תביעות טריטוריאליות מאף אחד. הם לא רוצים את עזה. כבר לא מתגעגעים לצידון או בעלבכ, ושוכחים שיצהר קיימת.
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
מחשבות על ההסדרה בעזה ולמה ישראל לא יכולה לנצח מלחמות יותר | ההסדרה בעזה היא תוצר של מדיניות חוץ שמרוכזת כולה בשימור הסטטוס-קוו. אם אפשר היה לנסח את מדיניות החוץ הישראלית בשלט ענק שהיה מודפס על כל גבולותינו בעשרים שפות שונות, מה שהיה כתוב על השלט זה "תעזבו אותנו באמאש'כם".
|
||
|
|
||
|
Avishay Ben Sasson-Gordis
@AvishayBSG
|
6月28日 |
|
מאד מקובל בקרב אחינו האמריקאים.
|
||
|
|
||