לא צופה.
אבל – שמעתי היום בפעם הראשונה את השיר של טיפקס לאירווויזיון. לפני כן, כל פעם שהיה ברדיו העברתי, ואת הקדם והקדם בפינלנד גם לא ראיתי. לפי האווירה הכללית היה לי הרושם שזה שיר מחורבן ומביך. אבל להפתעתי גיליתי שאני מחבבת אותו. לפחות בהקשר הזה, של האירוויזיון.
כי תמיד אנחנו מנסים לקלוע לטעמם (ולמה שננסה? הם עשו לנו שואה!) ואין דבר עצוב יותר מלאבד את עצמך בניסיון להתחבב על מישהו. אה, רגע, יש דבר עצוב יותר. לאבד את עצמך בניסיון להתחבב על מישהו ולהיכשל. אה, רגע, זה בעצם מה שאנחנו עושים שם כל הזמן.
אם אנחנו שולחים זמר מזרחי, לא ניתן לו לשיר מזרחית שלא יפחיד את האירופאים (כשמשפחת רבינוביץ’ שגרה דלת ממול נעלמה וכמה שבועות אחר כך התחילו לרדת ברחוב גשמים של אפר, זה לא הפחיד אותם!). נתאמץ נורא בכל מיני גימיקים כמו ילדים, כלבים, זוגות גרושים-לעתיד, זמרות כוסיות, זמרות כוסיות קופצניות, זמרות כוסיות נוגות, זמרות כוסיות זוהרות, זמרות כוסיות עממיות, מילים בינלאומיות, שירים שיראו להם איך אנחנו קוסמופוליטיים ושוחרי שלום, ריקודים שמחים, ריקודים מתואמים וריקודים שאומרים “הצטרפו לחגיגה, אנא אל תיגעלו מהיהודים!”
וכל האופרציה הזאת, לשם מה? הרי בסוף תמיד אנחנו נכשלים, לא? וכמובן שכשאת נכשלת, את חושבת שכולם ראו דרך מופע הזיקוקין והמסיכות שלך, ושהיה עדיף כבר להיות אותנטית כי אז לפחות היה נשאר לך משהו ללכת איתו הביתה במקום גביע – האמת שלך.
וגרוע מזה, אפילו: כשאת נכשלת את חושבת שאולי אם היית את עצמך, אז היית מצליחה יותר. אולי הם בעצם רצו לראות מי את באמת, ולא ידעו איך לאכול את מצגת השקרים שלך? אולי אם היית באה נקייה ויחפה כמו נינט, הם היו מתאהבים בך?
אז זה מה שטיפקס עשו*. שרו באנגלית ישראלית, במקום לשיר שהכל נהדר ושלום ואהבה הם שרו על כך שהם מפחדים שמחר יפוצצו אותם, ואפילו ראפ בעברית הם הכניסו. ואולי שלחנו אותם לשם במשאלה כמוסה שאכן יתברר שזה מה שאירופה אוהבת באמת – אותנו כמו שאנחנו. שהיא חושבת שהמבטא שלנו חמוד, שאנגלית/צרפתית התיירים העילגת שלנו מקסימה, ושזה שאנחנו גמדים עם זקן קצת לא אסתטי שמקפצים באמוק על הבמה זה מרענן.
אבל זה לא קרה.
* אפשר לומר שגם להקת “פינג פונג” עשתה משהו דומה, אבל זה לא נכון, ואני לא רוצה לדבר על זה.
מאי 12, 2007 ב- 11:04 am
כשאדם מתאמץ ליצור רושם- זה בדיוק מה שרואים.
במקום להתמקד- באיך לצלוח את האירוויזיון, חבל שלא מתמקדים באיך להביא את מה שאנחנו.
חוצמזה, עדין מוזר שהתחרות הזו, גם כשלא צופים, מעוררת עניין כה רב אצלנו.
מאי 12, 2007 ב- 2:15 pm
אוף. בגלל הכותרת חשבתי שיהיה כאן פורנו 🙄
מה לא צופה באירוויזיון? מה נסגר איתך?
צפי באירוויזיון ואני מבטיח לך שתעריכי מחדש את חייך.
מאי 12, 2007 ב- 5:02 pm
סליחה על הצרפתית, אבל זה שטויות במיץ חומוס. מדובר כאן בתחרות שירים עם מאפיינים מאוד מסויימים, לא באיזה מפגן של גאווה לאומית. המטרה של התחרות, כמו מטרת רוב התחרויות בעולם, היא לזכות במקום הראשון, והשיר של טיפקס היה מביך לגמרי בקונטקסט הזה. בתחרות זמר מזרחי או זמרה פוליטית אני מניחה שכל השירים שעלו לגמר הארוויזיון היו מועפים בבושת פנים עוד בתהליך הסינון הראשוני, ושכל האומואים ששרו אותם היו גם חוטפים מכות. ולהזכירך, אנחנו לא ממש "תמיד נכשלים". כשאנחנו שולחים אומו, קוקסינלית או שיר קיטשי ודביק, ז"א, שיר שמתאים לגמרי לאופי התחרות, אנחנו דווקא מסוגלים לפעמים לזכות במקום גבוה, אפילו במקום הראשון. לשלוח מישהו שלא קשור לתחרות להעביר בה מסר פוליטי זה כמו לומר – לא הלכנו בשביל לזכות בתחרות. למעשה, הלכנו בשביל להפסיד ולקבל עוד סיבה מפגרת לצעוק על האומואים האירופים שהם אנטישמים. או בקיצור – בחייאת, תתבגרו כבר.
מאי 12, 2007 ב- 5:34 pm
קודם כל, זה נכון שבעבר הצלחנו, ונכון שבחרתי להתעלם מזה. בכל זאת נדמה לי שהתחושה הכללית בחווית האירוויזיון בשנים האחרונות היא של כישלון.
ובעניין שיר שמתאים לגמרי לאופי התחרות – לדעתי, זה מה שאנחנו מנסים לקלוע אליו ברוב המקרים, ולא מצליחים. יש מצב שאנחנו פשוט לא טובים בלמצוא את הנוסחא. ואם אנחנו לא טובים בזה – למה שלא נחגוג את גריעותינו?
(אני לא יודעת עד כמה היה שם מסר פוליטי חריף, השיר דיבר בעיקר על פחד, וגבל בנונסנס בחלקים מסוימים)
מאי 12, 2007 ב- 5:38 pm
ואביעד – אני מאמינה כמובן שההצבעה פוליטית וכולם אנטישמים, וכשאנחנו לא משתתפים אז:
א. אין איך להוכיח שכולם אנטישמים, ולמפות את האנטישמיות
ב. הפוליטיקה הפנימית שלהם פחות מעניינת אותי – כאילו, שמדינות הבלקן יצביעו אחת לשניה, שיהיה להן בכיף
ג. וחוץ מזה יש שם איזה 500 שירים
ולימורצ – היי, ברוכה הבאה
מאי 12, 2007 ב- 6:47 pm
אני ממש לא חושבת שאנחנו מנסים לקלוע לאופי התחרות. התחושה שלי בשנים האחרונות שאנחנו עושים דווקא, כמו חבורת אינפנטילים. בגלל זה חשוב להתייחס להצלחות קודמות, שחלקן לא קרו לפני אלף שנה. כשרצינו לקלוע, הצלחנו. וחוץ מזה, איזה אתגר יש בלחגוג גריעות בתחרות שהיא כולה חגיגה של גריעות וחוסר טעם?
ולא היה בשיר של טיפקס שום מסר פוליטי חריף, בגלל שאין למדינת ישראל שום מסר פוליטי חריף. בינינו, תגידי לי את, איזה מסר פוליטי העברנו לעולם בשנים האחרונות חוץ ממסר של פחד שגובל בנונסנס?
מאי 12, 2007 ב- 7:07 pm
דווקא לדעתי אנחנו כן מנסים לקלוע: ליאור נרקיס, שירי מיימון, אדי באטלר, שרית חדד, דוד דאור, ובטח היו עוד שאני לא זוכרת כרגע (תכף בודקת), היו כולם ניסיונות לייצר שיר פרווה באווירה אירופאית ( ולא שכולם היו רעים, פשוט כולם היו משתדלים)
והמשפט האחרון שלך ממש לא מצחיק כשחושבים עליו
אבל כשקראתי אותו צחקתי
עדכון: הנה.
אני באופן אישי רואה פה יותר השתדלות מהתרסה
מאי 13, 2007 ב- 1:28 pm
אם זה לא היה כל כך עצוב….
ההודעה הזאת בפורום ב-ynet הצחיקה אותי:
http://www.ynet.co.il/homec/0,7340,L-1194-12786-20595098,00.html
מאי 13, 2007 ב- 1:31 pm
ועוד אחת מתחתיה, אפילו יותר מצחיק:
"ישראל התחילה עם זה … אז כך, הקהילה ההומולסבית באירופה התאחדה סביב דנה אינטרנשיונל, הצביעה עבורה ניהלה קמפניים ענקיים לתמיכה בדנה ויצרה מערכת יחסי ציבור עצומה למען בחירתה.
אותו כנ"ל גם במקרה של האירוויזיון הנוכחי.
מכיוון שהקהילה ההומולסבית חזקה מאד במדיה היא גם מצליחה בכך.
אבל הייה רגוע כמו בכל טרנד גם זה יעבור.
מי יודע מה היה קורה אילו קובי עוז היה מצליח לרכז סביבו את קהילת הגמדים, הוא היה יכול לעלות לגמר ואף לזכות".
שגיאות הכתיב במקור…
מאי 13, 2007 ב- 2:05 pm
אולי הרבה גמדים הם הומולסבים, ולכן היה פיצול בקולות שדפק את טיפקס.
ובהמשך להודעה הראשונה:
(תגובה 18, כאן)
מאי 13, 2007 ב- 2:27 pm
אני דווקא חיבבתי את השיר ששלחנו. תמיד אפשר לסמוך עלי כשמדובר בטעם רע. כנראה.
מאי 13, 2007 ב- 2:31 pm
נו, גמני.
נראה לי, אגב, שהשיר ההוא מהאירוויזיון, שתרגמת מאיטלקית, הגיע מקום שני בתחרות האירוויזיון של כל הזמנים.
זה היה מאוד מרגש. מקום ראשון הגיעו אבבא. ומישהו לא מאבבא עלה לבמה ולקח את הגביע.
מאי 13, 2007 ב- 3:19 pm
יופי שהבאת את הלינק. מישהו שם בתגובות עשה עבודה יסודית, והביא את כל התוצאות שלנו מאז 1973, ואני רוצה לומר לך, שרוב השנים דווקא הצלחנו לא רע. שלוש פעמים זכינו במקום ראשון, פעמיים מקום שני, חמש פעמים היינו בחמישיה הראשונה, בקיצור, יחסית לעובדה שאנחנו בכלל לא מאירופה, הם דווקא די אוהבים את הטעם שלנו. ואגב, לגבי הכשלונות של השנים האחרונות (חוץ משירי מימון, שזכתה מקום 4), רבים חושבים שזה קשור לאופן שבו נבחרים השירים ומי שבוחר אותם (הבנתי שזו איזושהי ועדה של הערוץ הראשון. היתכן?)
מאי 13, 2007 ב- 3:31 pm
לפעמים ועדה ולפעמים הקהל, ולפעמים ועדה שבוחרת את האמן (ודואגת שלא יהיה לו לוק ערבי, אליבא דאנסטסיה מיכאלי) והקהל בוחר את השיר.
את פינג פונג בחרה ועדה, כך שיש מצב שרבים גם צודקים.
ונדמה לי ששירי מימון נחשבה להצלחה אבסולוטית אך כישלון יחסי, כי ציפו שהיא תיקח מקום ראשון.
מאי 13, 2007 ב- 4:32 pm
לפחות לא כתבתי "גורמים המקורבים לעניין" או "מקורות שעמדו במשתנה ליד ליד מנכ"ל החברה". זה מראה שבכל זאת אני מצליחה קצת להיאבק בהשתלטות העוינת שמבצעת לי העבודה על המוח.
מאי 13, 2007 ב- 8:04 pm
😀
ד"ש לרבים
מאי 14, 2007 ב- 12:05 pm
מקורות יודעי דבר ששהו ברדיוס של עשרים קילומטר מהדיונים ומדברים בתנאי של אנונימיות אומרים תודה.
אוגוסט 21, 2007 ב- 2:29 pm
קורים לי אברהם אני חושו יש ארוויזיון הילדים אים אויה אני רוצה לישתתפת
אוגוסט 21, 2007 ב- 2:35 pm
שאול מתי ארוויזיון רקודים
אוגוסט 21, 2007 ב- 7:23 pm
*אנחה*
ספטמבר 25, 2007 ב- 9:13 pm
אברהם רצוה לית ארוויזיון הילדים אחולם שלי 2008 טלפון 0547889218
ספטמבר 25, 2007 ב- 10:20 pm
מתי ארוויזיון קודם 2008 מאית אברהם חזי
ספטמבר 26, 2007 ב- 2:43 am
אוהב ארוויזיון הילדים 🙂 🙂 🙂
ספטמבר 27, 2007 ב- 9:33 pm
אברהם ישלי שאולה על קודם ארוויזיון 2008 😀 😀
אוקטובר 1, 2007 ב- 3:41 pm
שאולה ארוויזיון 2008
אוקטובר 1, 2007 ב- 3:53 pm
לי רקורים לי אברהם חזי רצוה לשתתפות ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀
אוקטובר 1, 2007 ב- 3:55 pm
אברהם פולפון שלי בשויל ארוויזיון הילדים 0547889218 😀
אוקטובר 1, 2007 ב- 4:10 pm
קורים אברהם זמר טוב אני רצוה לתתפות ארוויזיון הילדים 2008
אוקטובר 1, 2007 ב- 4:21 pm
קרים לי אברהם אופה קודם ארוויזיון הילדים 2008
🙂 🙂
אוקטובר 1, 2007 ב- 4:51 pm
קורים אברהם אוהב ארוויזיון הילדים רצוה לשתתף 2008
אוקטובר 2, 2007 ב- 5:36 am
קורים לי אברהם רצוה לשתתף ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 5:48 am
קרים אברהם לישתתפת ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 7:11 am
קרים אברהם לא פחד ארוויזיון הילדים אני יחול לישתתפת 2008 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 8:18 am
קורים אברהם אני זמר אנק רצוה לישתתפת ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 12:59 pm
קרים אברהם כן רצה לשיתתפת ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 1:41 pm
קרים אברהם אני רצה לשיתתפת ארוויזיון הילדים 20008 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 2:02 pm
קורים אברהם אני אוהב ארוויזיון הילדים אני רצה לישתתפת 2008 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 2:37 pm
קרים אברהם שאלה מתי פגושה של ארוויזיון הילדים 2008 רוצה לישתתפת 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 7:56 pm
קרים אברהם אני אוהב ארוויזיון הילדים רצה לישתתפת 2008 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 2, 2007 ב- 8:43 pm
קורים אברהם אני לא משקר זמר טוב אוהב ארוויזיון הילדים רצה לישתתפת 2008 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 3, 2007 ב- 5:58 am
קורים אברהם רצה לישתתפת ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 3, 2007 ב- 6:10 am
קורים אברהם לישתתפות ארוויזיון הילדים אוהב מאוד ארוויזיון הילדים לישתתפות 2008 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
אוקטובר 3, 2007 ב- 7:53 am
קורים אברהם תיקשר לפלפון של ארוויזיון הילדים בשויל לישתתפת ארוויזיון הילדים 2008 😀 😀 😀 😀 😀