סקירה כללית
תהליך בדיקת המודעות לפני שמודעות מוצגות בפייסבוק או באינסטגרם, הן נבדקות כדי לוודא שהן מצייתות למדיניות הפרסום שלנו (שכונתה בעבר "הנחיות הפרסום"). בדרך כלל, רוב המודעות נבדקות בתוך 24 שעות, אם כי במקרים מסוימים הבדיקה עשויה להימשך זמן רב יותר. בהמשך מפורטות שלוש מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שמודעות נכשלות בבדיקה שלנו. | ![]() |
![]() | שימוש בטקסט בתמונות מודעות אינן יכולות לכלול תמונות שהטקסט שלהן מכסה יותר מ-20% משטח התמונה. אחת הסיבות לכך היא ששימוש בתמונות עם טקסט מינימלי הופך את התוכן שלך למושך יותר ועוזר להבטיח שאנשים יראו רק תוכן איכותי בפייסבוק ובאינסטגרם. הנחיה זו חלה על כל המודעות, כולל תמונות ממוזערות של סרטונים. אתה יכול להשתמש בכלי הרשת כדי לבדוק אם התמונות במודעות שלך עומדות בדרישה של מדיניות זו. קבל מידע נוסף על מדיניות זו. אם יש לך עדיין שאלות על מודעה שלך שלא אושרה, פנה אלינו. |
אזכור פייסבוק במודעות לפעמים עליך להתייחס לפייסבוק במודעה. יש לזכור כמה כללים כשאתה עושה זאת. עשה: • כתוב "Facebook" באנגלית עם "F" גדולה• הצג את המילה "פייסבוק" באותו סגנון וגודל גופן של התוכן המקיף את המילה אל תעשה: • אל תשתמש בלוגו של פייסבוק במקום במילה "פייסבוק"• אל תהפוך את המילה "פייסבוק" לרבים, תשתמש בה כפועל או תקצר אותה • אל תשתמש בגרסה שונה של הלוגו של פייסבוק בתמונה של המודעה שלך קבל מידע נוסף על מדיניות זו. אם יש לך שאלות על מודעה שלך שלא אושרה, פנה אלינו. | ![]() |
![]() | חומר עם הגבלת גיל חלק מהמודעות אינן מאושרות מכיוון שהן מנסות להציג תמונות או מסרים לקהל צעיר מדי. לדוגמה, מודעות לאלכוהול חייבות לציית להנחיות מסוימות הכוללות הגבלות גיל בהתאם לחוקים לגבי מודעות לאלכוהול במיקום היעד. קבל מידע נוסף על מדיניות זו. אם יש לך שאלות על מודעה שלך שלא אושרה, פנה אלינו. |
דברים שעליך לדעת
- מדיניות הפרסום חלה על (1) כל המודעות והתוכן המסחרי המוצגים או נרכשים דרך פייסבוק, בשירותי פייסבוק או מחוץ להם, כולל מודעות שנרכשו במסגרת התנאים וההתניות הסטנדרטיים של AAAA/IAB, (2) מודעות המופיעות בתוך אפליקציות בפייסבוק, (3) מודעות באינסטגרם. השימוש שלך במוצרי ובשירותי הפרסום של פייסבוק מהווה חלק מ"פייסבוק" במסגרת הצהרת הזכויות ותחומי האחריות של פייסבוק (https://www.facebook.com/legal/terms) והוא כפוף להצהרת הזכויות ותחומי האחריות. אתה עשוי להיות כפוף לתנאים או הנחיות נוספים אם אתה משתמש באינסטגרם או במוצרים או שירותים מסוימים הקשורים לפרסום בפייסבוק.
- המפרסמים נושאים באחריות להבין את כל החוקים והתקנות הרלוונטיים ולציית להם. לאי ציות יכולות להיות השלכות שונות, כולל ביטול מודעות שיצרת והפסקת פעילות החשבון שלך.
- איננו משתמשים בנתונים אישיים רגישים לפילוח מודעות. הנושאים שאתה בוחר לפילוח המודעה שלך אינם משקפים את האמונות האישיות, המאפיינים או הערכים של המשתמשים.
- אם אתה מנהל מודעות בשם מפרסמים אחרים, יש לנהל כל מפרסם או לקוח באמצעות חשבון מודעות נפרד. אין לשנות את המפרסם או הלקוח המשויך לחשבון מודעות קיים; הגדר חשבון חדש. אתה אחראי להבטיח שכל מפרסם יציית למדיניות פרסום זו.
- אנו שומרים לעצמנו את הזכות לדחות, לאשר או להסיר כל מודעה מכל סיבה, לפי שיקול דעתנו הבלעדי, כולל מודעות המשפיעות לרעה על יחסינו עם המשתמשים שלנו או המקדמות תוכן, שירותים או פעילויות המנוגדים לעמדתנו התחרותית, לאינטרסים או לתפיסת הפרסום שלנו.
- לגבי מדיניות המחייבת אישור מראש ובכתב, פייסבוק או חברה של פייסבוק יכולה להעניק אישור כזה.
- הגדרות מדיניות אלה עשויות להשתנות בכל עת ללא הודעה מוקדמת.
תוכן אסור
- אין לפרסם מודעות המהוות, מעודדות או מקדמות מוצרים, שירותים או פעילויות לא חוקיות. מודעות שמפולחות לקטינים אינן יכולות לקדם מוצרים, שירותים או תוכן שאינם הולמים, אינם חוקיים או אינם בטוחים, או שמנצלים, מטעים או מפעילים לחץ מופרז על קבוצות הגיל הכלולות בפילוח.
- אין לפרסם מודעות המקדמות מכירה של הפריטים הבאים או שימוש בהם:
- סמים לא חוקיים, תרופות מרשם או סמים למטרות הנאה;
- מוצרי טבק ואביזרים נלווים;
- תוספים לא בטוחים, כפי שפייסבוק מגדירה לפי שיקול דעתה הבלעדי;
- כלי נשק, תחמושת או חומרי נפץ; או
- מוצרים או שירותים למבוגרים (למעט מודעות לתכנון המשפחה ולאמצעי מניעה).
- אין לפרסם מודעות המפרות את כללי הקהילה שלנו. אין לפרסם מודעות באינסטגרם המפרות את הנחיות הקהילה של אינסטגרם. בנוסף, אין לפרסם מודעות המכילות אחד מאלה:
- תוכן המפר את הזכויות של צד שלישי כלשהו, לרבות זכויות יוצרים, סימנים מסחריים, פרטיות, פרסום או זכויות אישיות או זכויות קניין אחרות.
- תוכן למבוגרים. תוכן כזה כולל עירום, הצגת אנשים בתנוחות מיניות מפורשות או מרומזות, או פעילויות בעלות רמיזה מינית מוגזמת או פרובוקטיביות מינית. דוגמהאין לפרסם תמונות שיש בהן מיניות מוגזמת, עירום מרומז, שחושפות את עור הגוף או מחשופים בצורה מוגזמת או שמתמקדות ללא סיבה באיברי גוף - גם אם הם מוצגים למטרות אמנותיות או חינוכיות.


הימנע מתמונות הכוללות מיניות מוגזמת. 

הימנע מתמונות הכוללות רמיזות מיניות. - תוכן מזעזע, סנסציוני או מעליב, או תוכן אלים במידה מוגזמת. דוגמהאין לפרסם תמונות מפחידות, מזוויעות או סנסציוניות מכיוון שהן עלולות לזעזע או לעורר תגובה שלילית בקרב הצופים.


הימנע מתמונות העלולות לזעזע או להפחיד את הצופים. 

הימנע מתמונות הכוללות אלימות או עימותים. - תוכן שמצהיר או מרמז על מאפיינים אישיים. תוכן כזה כולל הצהרות או רמיזות ישירות או עקיפות לגבי גזע, מוצא אתני, דת, אמונות, גיל, נטייה או התנהגות מינית, זהות מגדרית, נכות, מצב רפואי (כולל בריאות פיזית או נפשית), מצב כספי, חברות באיגוד מקצועי, עבר פלילי או שם של אדם. דוגמה: גזע, דת, שםאין להתייחס למאפיינים האישיים של אנשים. גם שימוש במילה "עוד" עלול לגרום לכך שהמודעה לא תאושר.
בואי להכיר גברים שחורים היום.בוא להכיר נשים יהודיות.חולצות בהתאמה אישית.
תפגשי עוד רווקים שחורים.האם אתה יהודי?קנה את החולצה הזו, דן.משפטים אלה מתארים שירות או מוצר. הם אינם מתארים אדם.הימנע ממשפטים המצהירים או מרמזים על הגזע, הדת או השם של אדם. - תוכן מטעה, שקרי או תוכן שנועד להונות, כולל טענות, הצעות או נהלים עסקיים מטעים.
- תוכן שמנצל נושאים פוליטיים או חברתיים שנויים במחלוקת למטרות מסחריות.
- שמע או הנפשת Flash שמופעלת באופן אוטומטי ללא אינטראקציה עם אדם, או שמתרחבת בתוך פייסבוק לאחר שמישהו לוחץ על המודעה.
- דפי נחיתה לא פונקציונליים. נכללים בכך דפי נחיתה שמפריעים ליכולתו של אדם לנווט אל מחוץ לדף.
- תוכנות ריגול, תוכנות זדוניות או תוכנות שגורמות לחוויית משתמש לא צפויה או מטעה. נכללים בכך קישורים לאתרים המכילים מוצרים אלה.
- דקדוק או סימני פיסוק שגויים. יש להשתמש בסמלים, מספרים ואותיות באופן תקין.
- תמונות המציגות פונקציונליות שאינה קיימת. דוגמהתמונות אינן יכולות להציג פונקציונליות שאינה קיימת, כגון לחצן 'הפעל' המרמז על יכולת וידאו או לחצן 'סגור' שאינו סוגר.


הלחצן בתמונה זו מתאר בצורה מדויקת מה יקרה אם מישהו ילחץ על המודעה. 

הימנע מתמונות המציגות רכיבים מטעים, כגון לחצני 'הפעל'. - תמונות המכילות תמונות "לפני ואחרי" או תמונות המכילות תוצאות לא צפויות או לא סבירות. דוגמהחל איסור על תמונות המבליטות גוף או חלקי גוף "אידיאליים", או תמונות המציגות תוצאות לא צפויות או לא סבירות, כגון תמונות "לפני ואחרי".


תמונה זו מתמקדת בהרגלים בריאים במקום במאפיינים פיזיים. 

הימנע מתמונות "לפני ואחרי". - הלוואות בזק, הלוואות גישור או הלוואות אחרות לטווח קצר שמיועדות לכסות את ההוצאות של מישהו עד למועד קבלת המשכורת הבאה.
- תוכן שמוביל לדפי נחיתה חיצוניים המספקים חוויה לא צפויה או חוויה המהווה הפרעה. נכללים בכך מיצוב מודעות מטעה, כגון כותרות סנסציוניות במיוחד, והובלת אנשים לדפי נחיתה המכילים תוכן מקורי מינימלי ובעיקר תוכן מודעות שאינו קשור או שאיכותו נמוכה.
תוכן מוגבל
- אלכוהול: מודעות המקדמות או מאזכרות אלכוהול צריכות: (1) לציית לכל החוקים המקומיים, קודי התעשייה הנדרשים או הקיימים, ההנחיות, הרישיונות והאישורים הרלוונטיים וכן (2) להחיל קריטריוני פילוח לפי גיל ומדינה התואמים להנחיות הפילוח של פייסבוק ולחוקים המקומיים הרלוונטיים. שים לב שמודעות המקדמות או מאזכרות אלכוהול אסורות במדינות מסוימות, כולל, בין היתר: אפגניסטן, ברוניי, בנגלדש, מצרים, גמביה, כוויית, לוב, נורווגיה, פקיסטן, רוסיה, ערב הסעודית, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות או תימן. מידע נוסףפילוח: כפוף לכל החוקים, התקנות וקודי התעשייה הרלוונטיים ולהנחיות אלה. ניתן לפלח מודעות לאלכוהול רק לקבוצות הגיל הבאות:
- דרישות הגיל להודו מופיעות כאן.
- גיל 25 ומעלה בשוודיה.
- גיל 21 ומעלה בקמרון, מיקרונזיה, פלאו, איי שלמה, סרי לנקה וארה"ב.
- גיל 20 ומעלה ביפן, איסלנד, תאילנד ופרגוואי.
- גיל 19 ומעלה בקנדה, קוריאה וניקרגואה.
- גיל 18 ומעלה בשאר המדינות (למעט המדינות שצוינו בסעיף 3.1 של מדיניות פרסום זו).

- היכרויות: מודעות לשירותי היכרויות מקוונים מותרות רק באישור מראש ובכתב. מודעות אלה צריכות לציית לדרישות הפילוח לגבי היכרויות ולהנחיות האיכות שלנו לגבי היכרויות, המופיעות כאן.
- הימורים מקוונים בכסף אמיתי/משחקי מיומנות: מודעות המקדמות או מעודדות הימורים מקוונים בכסף אמיתי, משחקי מיומנות בכסף אמיתי או הגרלות בכסף אמיתי, כולל קזינו מקוון בכסף אמיתי, הימורי ספורט, בינגו או פוקר, מותרות רק באישור מראש ובכתב.
- הגרלות לוטו של מדינות: הגרלות לוטו המנוהלות על ידי גופים ממשלתיים רשאיות לפרסם בפייסבוק, בתנאי שהמודעות יפולחו בהתאם לחוק החל בתחום השיפוט שבו יוצגו המודעות, והפילוח יכלול רק משתמשים בתחום השיפוט שבו ההגרלה זמינה.
- בתי מרקחת באינטרנט: מודעות לבתי מרקחת באינטרנט ולבתי מרקחת פיזיים מותרות רק באישור מראש ובכתב.
- תוספי תזונה: מודעות המקדמות תוספי תזונה ותוספים צמחיים קבילים יכולות לפלח רק משתמשים בני 18 ומעלה.
- שירותי מנוי: מודעות לשירותי מנוי או מודעות המקדמות מוצרים או שירותים הכוללים מוצרי חיוב מסוג אפשרות שלילית, חידוש אוטומטי, המרה משירות בחינם לשירות בתשלום או שיווק במכשירים ניידים כפופות לדרישות שלנו לגבי שירותי מנוי המופיעות כאן.
- תוכן ממותג: מודעות של דפים מאומתים (עם התג הכחול) המקדמות תוכן ממותג צריכות לתייג את המוצר, המותג או המממן המוצג ששייך לצד שלישי באמצעות כלי התוכן הממותג. תוכן ממותג במודעות מוגדר כתוכן שבו קולו של עורך התוכן מושפע ממוצר, מותג או מממן של צד שלישי ומציג אותו (לדוגמה, הצבת מוצרים, חסויות, לוגו של המממן וכן הלאה). בעת קידום שילובי תוכן ממותג, המפרסמים צריכים להשתמש בכלי התוכן הממותג (קבל מידע נוסף כאן על תיוג המוצר, המותג או המממן המוצג ששייך לצד שלישי).
מודעות סרטונים
- מודעות סרטונים ומודעות מסוגים דינמיים אחרים חייבות לציית לכל הכללים המפורטים במדיניות פרסום זו, כולל כללי הקהילה, וכן למדיניות הבאה.
- תוכן אסור: i. חוויות שגורמות להפרעה: סרטונים וסוגי מודעות דומים אחרים אינם יכולים להשתמש בטקטיקות שגורמות להפרעה רבה, כגון מסכים מהבהבים.
- הגבלות לגבי בידור: i. מודעות של קדימונים של סרטים, תכניות טלוויזיה, קדימונים של משחקי וידאו ותוכן דומה אחר המיועד לקהלים מבוגרים מותרות רק באישור בכתב מראש מאת פייסבוק, והן צריכות לפלח אנשים בני 18 לפחות. חל איסור על הצגה מוגזמת של התוכן הבא במודעות אלה:
- שימוש בסמים ובאלכוהול;
- תוכן למבוגרים;
- גסויות; או
- אלימות ודם.
- תוכן אסור:
פילוח
- אין להשתמש באפשרויות פילוח כדי להפלות כנגד משתמשים, להטריד אותם, להתגרות בהם או לזלזל בהם, או כדי לנקוט נוהלי פרסום דורסניים.
- אם אתה מפלח את המודעות שלך לקהלים מותאמים אישית, עליך לציית לתנאים הרלוונטיים בעת יצירת קהל.
מיצוב
- רלוונטיות: כל הרכיבים במודעה, כולל טקסט, תמונות או מדיה אחרת, חייבים להיות רלוונטיים ומתאימים למוצר או לשירות המוצע ולקהל הצופה במודעה.
- דיוק: המודעות צריכות להציג בבירור את החברה, המוצר, השירות או המותג שהן מפרסמות.
- דפי נחיתה: המוצרים והשירותים שטקסט המודעה מקדם צריכים להיות אותם מוצרים ושירותים שדף הנחיתה מקדם, ואתר היעד אינו יכול להציע מוצר או שירות אסור או לקשר אליו.
טקסט בתמונות
- מודעות אינן יכולות לכלול טקסט נוסף או מוגזם שמהווה יותר מ-20% מהתמונה. דוגמההמדיניות של 20% טקסט אינה כוללת:• תמונות של מוצרים עם טקסט במוצר עצמו (לדוגמה: עטיפות ספרים, עטיפות תקליטים, כרזות של סרטים).• טקסט מוטמע בתמונות של משחקים ואפליקציות.• קריקטורות שבהן הטקסט מהווה חלק מהקריקטורה.המדיניות של 20% טקסט כוללת:• סמלי לוגו וסיסמאות.• תמונות עם שכבת טקסט (לדוגמה: סימני מים).• תמונות שברור כי בוצעה בהן פעולת עריכה כדי להוסיף טקסט על גבי המוצר, כפרצה במדיניות.זכור שטקסט יסומן גם אם הוא תופס רק חלק קטן ממשבצת בכלי הרשת.


הדבר היחיד שנחשב לטקסט בתמונה זו הוא הלוגו בפינה השמאלית התחתונה. 

כמות הטקסט בתמונה זו חורגת ממדיניות ה-20% שלנו והיא לא תאושר במודעה.
מודעות לידים
- מפרסמים אינם רשאים ליצור שאלות במודעות לידים כדי לבקש את סוגי המידע הבאים ללא אישור בכתב מראש מאיתנו:
- מידע זהה או מידע דומה באופן מהותי למידע שניתן לבקש באמצעות שאלת תבנית; • אם יש לנו שאלת תבנית שמבקשת מידע, עליך להשתמש בשאלת התבנית במקום לכתוב שאלה משלך. לדוגמה, אם אתה רוצה לדעת מה גילו של אדם, עליך להשתמש ב"תאריך לידה" ולא בשאלה משלך ששואלת "בן כמה אתה?" או "באיזו שנה נולדת?".
- מספרי זיהוי שהונפקו על ידי רשות ממשלתית; • כולל מספרי תעודות זהות, מספרי דרכונים או מספרי רישיונות נהיגה.
- מידע כספי; • כולל מספרי חשבונות בנק, מספרי ניתוב של בנקים, מספרי כרטיסי אשראי או כרטיסי חיוב, דירוגי אשראי, הכנסות, שווי נכסים או גודל חובות.
- מספרי חשבונות; • כולל מספרי נוסע מתמיד, מספרי מועדוני לקוחות או מספרי חשבונות טלפון/כבלים.
- מידע בריאותי; • כולל בריאות פיזית, בריאות נפשית, טיפולים רפואיים, מצבים רפואיים או מוגבלויות.
- פרטי ביטוח; • כולל מספרים של פוליסות ביטוח עדכניות.
- שמות משתמש או סיסמאות; • כולל שמות משתמש וסיסמאות של חשבונות קיימים וחדשים. לדוגמה, אין לבקש מאדם ליצור שם משתמש ולהגדיר סיסמה במודעת הלידים שלך. אם אתה מעוניין שאנשים יירשמו לחשבון, שקול להשתמש באפשרות "המשך זרימה" כדי שאנשים יוכלו להירשם דרך האתר שלך.
- גזע או מוצא אתני; • לדוגמה, אין לשאול אם האדם מזדהה כאפריקאי אמריקאי, היספני, אסייתי או לבן.
- נטייה מינית או מידע על חיי המין של האדם; • כולל עם בני איזה מגדר האדם מעדיף לצאת.
- דת או אמונות פילוסופיות;
- שיוך פוליטי;
- סטטוס חברות באיגוד מקצועי;
- עבר פלילי או היסטוריית מעצרים;
• לדוגמה, אין לשאול אם האדם יהודי או אם הוא תומך בעונש מוות.• לדוגמה, אין לשאול אם האדם חבר במפלגה מסוימת או אם הוא תומך בפוליטיקאי מסוים. בדומה לכך, אין לשאול איך האדם מתכנן להצביע או איך הצביע בבחירות קודמות.• לדוגמה, אין לשאול אם האדם חבר באיגוד מקצועי, או לאיזה איגוד הוא שייך.• לדוגמה, אין לשאול אם האדם הועמד לדין או הורשע בביצוע פשע. - מידע זהה או מידע דומה באופן מהותי למידע שניתן לבקש באמצעות שאלת תבנית;
שימוש בנכסי המותג שלנו
- אין לפרסם מודעות המרמזות על תמיכה מצד פייסבוק או אינסטגרם או על שותפות מסוג כלשהו איתן, או על תמיכה מצד חברת פייסבוק אחרת.
- מודעות המקשרות לתוכן עם מיתוג של פייסבוק או אינסטגרם (כולל דפים, קבוצות, אירועים או אתרים המשתמשים בכניסה של פייסבוק) יכולות לכלול אזכור מוגבל של "פייסבוק" או "אינסטגרם" בטקסט המודעה כדי להבהיר את יעד המודעה.
- כל שאר המודעות ודפי הנחיתה אינם יכולים להשתמש בזכויות היוצרים או בסימנים המסחריים שלנו, או בסימנים דומים שעלולים לגרום לבלבול, למעט במידה שהדבר מותר במפורש בהנחיות השימוש במותג שלנו או בהנחיות למותג אינסטגרם, או עם אישור מראש ובכתב מאתנו.
הגבלות על שימוש בנתונים
- ודא שכל נתוני המודעות הנאספים, מתקבלים או נגזרים ממודעות פייסבוק או אינסטגרם שלך ("נתוני פרסום בפייסבוק") ישותפו רק עם אנשים הפועלים בשמך, כגון ספק השירות שלך. אתה אחראי להבטיח שספקי השירות שלך יגנו על נתוני הפרסום בפייסבוק או על כל מידע אחר המתקבל מאיתנו, יגבילו את השימוש שלהם בכל המידע הזה וישמרו על סודיותו ועל בטיחותו.
- אל תשתמש בנתוני הפרסום בפייסבוק לאף מטרה (ובכלל זה פילוח מחדש, מיזוג נתונים בין מסעות פרסום של מפרסמים שונים או התרת שימוש בשיטות 'שק קמח' [מפרסם שמשתמש בשמות מותג של מפרסם אחר כדי לקבל תעבורה לאתר שלו] או הפניה מחדש עם תיוגים), אלא על בסיס מצטבר ואנונימי (אלא אם קיבלת אישור מפייסבוק), ורק במטרה להעריך את הביצועים והאפקטיביות של מסעות הפרסום שלך בפייסבוק.
- אל תשתמש בנתוני הפרסום בפייסבוק, כולל קריטריוני הפילוח של המודעה שלך, כדי לבנות פרופילי משתמשים, להוסיף להם, לערוך אותם, להשפיע עליהם או להרחיב אותם, כולל פרופילים המשויכים למזהה של מכשיר נייד כלשהו או למזהה ייחודי אחר המזהה משתמש, דפדפן, מחשב או מכשיר ספציפי.
- אל תעביר את נתוני הפרסום בפייסבוק (כולל נתונים אנונימיים, מצטברים או נגזרים) לשום רשת פרסום, פלטפורמה לניהול פרסום (ad exchange), ספק נתונים או שירות אחר הקשור לפרסום או להפקת רווח כספי.
מדיניות פרסום
הורד גרסה להדפסה של מדיניות הפרסום שלנו (שכונתה בעבר "הנחיות הפרסום")
קבל מידע נוסף על פרסום בפייסבוק.
קבל מידע נוסף על מפרטי המודעות של אינסטגרם.
עדכון אחרון: 5 במאי 2016



